Isnin, 26 Oktober 2015

Pentingnya Usus Sentiasa Bersih

Salam

Hari ni nak kongsi cite tentang nape  pentingnya kita kena pastikan usus kita bersih. Jujurnya saya bila umur dah meningkat ni, dah mula ada kesedaran yang tinggi untuk menjaga kesihatan..

Maka saya mula mengoogle..itu pun setelah direzekikan  ada telefon...hihi.
Bila dah mengoogle ni  saya terbaca tentang artikel berkaitan perlunya menjaga usus untuk mendapatkan kesihatan yang lebih sihat dan cergas.

Saya ni seorng yang cerewet bab makan ni..saya tak suka makan ikan, tak suka makan sayur, tak suka makan daging...yang saya suka makan ayam..hihi..pastu memang hantu jajan dan kuat minum minuman bergas...oops lifestyle yang sangat tidak baik kan..

Since saya dah berkahwin, apa saje berkaitan masalah kesihatan saya akan rujuk Mr Google untuk cari info...bila dah membaca info2 tersebut saya dah cuba mula bertukar kepada cara hidup yang sihat...bayangkan kalau tak sihat macam mana nak beribadah dan nak uruskan rumahtangga...kannn....

So sekarang saya dah tahu kepentingan menjaga usus agar sentiasa selalu supaya dapat membantu penyerapan nutrien semaxsimum mungkin dari pemakanan kita seharian..

Kita selalu dok complain gak nape dok telan suplemen pun masih tak nampak perubahan....haaa disinilah puncanya usus kotor...

Usus yang bersih sangat penting untuk meningkatkan sistem pencernaan kita dan juga membantu untuk mencegah kanser usus besar. Bila usus bersih, paling mudah untuk kita rasakan adalah apabila kita tidak mudah kembung dan berat badan juga dapat dikontrol.

Proses pembersihan usus dapat dilakukan dengan cara semulajadi. Salah satunya adalah dengan pengambilan makanan sihat yang mampu membantu mengeluarkan toksin dari dalam usus. Seperti makan buah - buahan dan sayur sayuran.

Fakta Mengenai Usus!

- 90% penyakit adalah berpunca daripada usus yang tidak bersih [KOLEJ PERUBATAN ENGLAND] 

- 500,000 kematian diseluruh dunia adalah disebabkan Kanser Kolon (usus) [THE STAR, 13 MEI 2004] 
- Kanser Usus ialah pembunuh No.2 selepas Kanser Payudara

Usus adalah bahagian badan yang bertanggungjawab untuk menyerap khasiat daripada makanan dan memproseskan bakinya untuk membentuk bahan buangan untuk dibasmi atau dibuangkan. Usus manusia terdiri daripada usus besar dan usus kecil. Kesihatan badan berkait rapat dengan kebersihan kedua dua usus besar dan usus kecil ini.

Sekarang alhamdulillah saya dah bertemu  cara mudah untuk mencuci usus secara semulajadi...

Sudah semestilah Forever Aloe Vera Gel..yang mana saya akan minum aloe vera tu dicampur dengan Forever Bee Honey..ni bukan sebarang madu tau..asli lagi...saya akan minum sewaktu perut kosong pada setiap pagi...

Wokey..jom lihat bagaimana aloevera ni bertindak dalam proses pembersihan usus kita...


https://youtu.be/1Rki5qiz7bQ


Tanda-tanda usus atau kolon kita tidak bersih:

●Sembelit

●Selalu kentut

●Sering sakit kepala

●Susah nak hadam

●Selalu rasa lesu dan tidak bertenaga

●Mood yang tidak menentu dan mudah marah

●Nafas dan najis berbau

●Perut buncit

●Selalu lapar

●Wajah kusam

●Gastrik

●Radang hati (Pedih ulu hati)

●Ulser Peptic

●Cirit-birit

●Kanser kolon



Inilah dia Forever Aloe Vera Gel dan Forever Bee Honey....

→→→→→→→→→→→→→→→→→→→→

Sekiranya ingin mendapatkan produk ini hubungi saya:

wasap/telegram:0193737025



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
*** Penafian : Hasil bagi setiap individu adalah berbeza.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan