Selasa, 2 Ogos 2016

Delima bagus untuk otak bayi



Delima melindungi otak bayi dan ibu mengandung.

Meminum jus delima ketika mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. "Potassium" dalam jus delima dapat mengelakkan kekejangan kaki yang dihadapi oleh ibu mengandung pada waktu malam.

Jus delima dapat membantu untuk mendapatkan bayi yang sihat dan kulit yang cantik. Ketidakcukupan asid folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bayi.

Kajian di Jepun pada 2004 menunjukkan buah delima mengandungi phyto-estrogens yang boleh mengurangkan simptom menopause dan senggugut.




Forever Pomesteen Power terdiri jus asli 7 jenis  buah-buahan pilihan dari seluruh dunia. Minuman berkhasiat ini direka untuk membekalkan satu campuran antioksidan semulajadi yang kuat. Kesemua bahan dalam produk ini terdiri daripada buah delima, buah manggis, buah pear, beri hitam, beri biru, beri merah dan ekstrak biji anggur adalah buah yang tertinggi sekali dalam nilai ANTIOKSIDAN.

Semua bahan dalam adunan propretari ini adalah di antara nilai tertinggi dalam nilai ORAC, iaitu petunjuk yang digunakan untuk mengukur keupayaan antioksidan yang menyekat radikal bebas.

"Di dalam kedua-duanya (syurga) terdapat buah-buahan serta pohon kurma dan delima" (surah ar-rahman :ayat 68)

Kebaikan:

√beri tenaga ..lawan penyakit Kanser
√bantu atasi masalah kurang hormon
√tingkat tenaga dalaman dan kesihatan usus
√pelihara jantung dan saraf
√hilangkan keletihan otot
√imbangi tekanan darah
√galakkan pembentukan bahan kolagen untuk kulit dan awet muda




Berminat??

wasal/telegram:019 3737025

email:nuurayuu@gmail.com




Tiada ulasan:

Catat Ulasan